Asnæs skole - hvem er vi

Asnæs skole hvem er vi

Asnæs skole, fordi glade børn lærer mere...

Asnæs Skole er beliggende midt i Odsherred tæt på både skov og strand og lige midt i GEOPARK ODSHERRED, som giver gode muligheder for ture ud af skolen. Skolen ligger i kommunens ”Unge-by”, hvor også det ene af kommunens ungehuse ”Ung i Odsherred” ligger tillige med børnehave, Odsherred Gymnasium, museer, musikskole, plejecenter, svømmehal og idrætsforeninger. Alle sammen institutioner som vi samarbejder med.

På skolen går 420 glade elever i 0.-9. klasse og 235 elever i SFO/juniorklub.Du møder en skole i udvikling, som er kendetegnet ved engagement og nærvær. Vi er en fuldt udbygget tosporet skole.

Skolen er afdelingsopdelt i indskoling, mellemtrin og udskoling, og afdelingerne fungerer som "den lille skole i den store".

Pædagogiske mål og værdier

Skolen skal være et godt sted at LÆRE, og et godt sted at VÆRE.

Trivsel

Trivsel, glæde og forskellighed er fundamentet for et lærende miljø, hvor vi arbejder på, at det enkelte barn får et højt fagligt udbytte og en bred, social og kulturel forståelse. På Asnæs Skole går læring og trivsel hånd i hånd.

På vores skole er læringsmiljø og samvær præget af anerkendelse, gensidig respekt og medbestemmelse mellem aktive og engagerede elever, forældre og lærere.

Vores fornemmeste opgave at uddanne socialt og fagligt kompetente børn til livsduelige mennesker, som tager ansvar for sig selv og andre.

Pædagoger i skolen

Vi kan noget hver for sig, men meget mere sammen. Derfor er pædagoger og lærere faste teammakkere i indskolingen og i udvalgte klasser på mellemtrinnet Vi tror på, at flere fagligheder i et rum er med til at udvikle den brede dannelse i større grad hos den enkelte. Disse fagligheder bringer vi i spil, når vi har daglig undervisning og når vi arbejder med sociale relationer og venskaber. Både lærere og pædagoger er fælles om planlægningen af skolens årlige anderledes uger.

For Asnæs skole gælder, at et rart sted at være er et godt sted at lære, fordi glade børn lærer bedre.