Forældresamarbejde

Skolen anser det for både væsentligt og værdifuldt, at der eksisterer et tæt skole-hjemsamarbejde. At danne og uddanne vores elever er en fælles opgave, som altid løftes bedst i et velfungerende og deltagende samarbejde mellem skole og hjem. På Asnæs Skole har vi traditionelle skole-hjem-samtaler i efteråret og i foråret. Her tager dialogen mellem forældre, elev, lærere og pædagoger udgangspunkt i elevens trivsel, deltagelse i fællesskabet samt faglige udvikling.

Samarbejde om det dyrebareste vi har, nemlig børnene, forankres i bl.a. forældrekredsen. Asnæs Skole har en engageret forældrekreds, som VIL skolen. Vores afdelingsråd linker direkte til skolebestyrelsen, så derfor opleves en stor indflydelse på skolens retningslinjer, principper og udvikling. Afdelingsrådet har opmærksomhed på tydelige forventninger til skole og forældre, således at vi går i samme retning.