Er du lærerstuderende?

Er du Lærerstuderende

Praktikansvarlig

Hvis du er interesseret i at komme i praktik på en af skolens afdelinger, skal du henvende dig til praktikansvarlig lærer Karin Norman Jensen via kontakt til skolens kontor.

Skolerne Asnæs, Fårevejle og Hørve samarbejder primært med læreruddannelsen på Absalon. Samarbejde med andre professionshøjskoler kan også lade sig gøre.

Skolerne i Asnæs, Fårevejle og Hørve har barnet i centrum og skal være et godt sted at være. Vi arbejder aktivt med både elevernes læring og trivsel.
Skolerne i Asnæs, Fårevejle og Hørves hverdag er præget af tillid, gensidig respekt og fælles engagement i skolen.

Tre nøglebegreber

På Skolerne i Asnæs, Fårevejle og Hørve har vi tre nøglebegreber som kortfattet og tydeligt beskriver skolens værdier.

Faglighed
Det betyder, at eleverne møder veluddannede og kvalificerede undervisere, som sikrer elevernes faglige udvikling, kundskaber og færdigheder, så de udfordres i overensstemmelse med deres potentiale, og har lyst til at lære nu og fremover.

Læringsmiljøer
Det betyder, at personalet skaber mulighed for ro, fordybelse og kvalitet i den daglige undervisning, så eleverne møder et inspirerende og udviklende miljø, hvor læring er i centrum.

Fællesskaber
Det betyder, at fællesskabet styrkes gennem udvikling af kulturer, der understøtter det faglige og sociale fællesskab, så alle elever gives mulighed for at udvikle deres sociale, personlige og faglige kompetencer.

Samarbejdet mellem lærere og pædagoger er omdrejningspunktet for vores kerneopgave: elevernes læring og trivsel. At være en del af læringsfællesskabet bidrager til den professionelle kapital og til et fælles refleksionsniveau ud fra følgende overordnede formål:
- At teamet udvikler sig i forhold til at øge elevernes læring og trivsel
- At teamet udvikler kollektiv ansvarlighed og tillidsfuldt samarbejde
- At teamet fastholder pædagogisk refleksion gennem lærende samtaler
- At teamet udvikler et fælles vidensgrundlag for praksis
- At teammedlemmerne lærer af og med hinanden

Det pædagogiske læringsfællesskab mødes i forskellige relevante mødefora i løbet af skoleåret. Særligt klasse-/årgangsteams har en central rolle bl.a. i planlægning af undervisning, evaluering og refleksion af egen undervisning, udarbejdelse af elevplaner og årshjul, drøftelse, vidensdeling og evalueringer af “livet i klassen” og den enkelte elevs faglige, sociale og personlige udvikling samt opkvalificere samarbejdet og kommunikationen med forældre.

Læs mere om praktik og vejledning hos os.